• گرد هم آمده‌ایم تا در آستانه سال نو طبیعت، نوروز باستان‌شناسی را در محفلی صمیمی جشن بگیریم.

گرد هم آمده‌ایم تا در آستانه سال نو طبیعت، نوروز باستان‌شناسی را در محفلی صمیمی جشن بگیریم. سنتی پربار که  حدود پنج دهه است که برگزار می‌شود و امسال به ۲۱مین نشست  پس از انقلاب اسلامی رسیده است.
در این رخداد خجسته یاد همه همکاران و اساتیدی که در یکسال اخیر چهره در نقاب خاک کشیده‌اند و از نعمت حضورشان محروم ماندیم را گرامی می‌داریم. اساتیدی چون دکتر فاطمه کریمی،فرامرز نجد سمیعی،  دکتر علی اکبر سرفراز؛ روح‌شان شاد و راه‌شان پر رهرو باد.
طبق سنت این همایش، موزه ملی ایران میزبان نمایشگاهی از نویافته‌های حاصل از فعالیت‌های میدانی اخیر است که امروز در حضور شما بزرگان بازگشایی می‌شود و تا عید فطر، یعنی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ برقرار خواهد بود. نمایشگاه شامل بیش از  ۴۰۰ قلم آثار از ۱۴ محوطه باستانی کشور از ۱۲ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کهکیلویه و بویر احمد، مازندران ، مرکزی و کرمانشاه است که از دوره پارینه سنگی  تا دوره اسلامی  را در برمی‌گیرد. ویژگی خاص این نمایشگاه این است که برای نخستین بار در موزه به نمایش در می ایند و هریک اطلاعات نو از تاریخ سرزمین مان ارائه می کنند.
بدون شک نتیجه  و ماحصل یک سال کاوش و حفاری های علمی هویدا کننده بخش دیگری از میراث غنی و فاخر ایران از گوهر خاک این سرزمین کهن و مایه افتخار و سعادت هر ایرانی است.
قدردان تلاش تمامی کاوشگرا عزیزی هستیم که این فرصت ممتاز و ویژه را برای بازدیدکنندگان  و علاقمندان موزه ملی ایران مهیا می سازند تا با این جریان مستمر فرهنگی یافته های جدید را در موزه ملی ایران نظاره گر باشند و نبض
فرماندهی محترم یگان حفاظت میراث فرهنگی، همکاران گرامی‌مان در پژوهشگاه، پژوهشکده باستان‌شناسی و موزه ملی ایران که در برپایی این نمایشگاه مساعدت فرمودند، قدردانی می‌نمایم.
کشفیات باستان‌شناسی علاوه بر تولید علم در حوزه میراث فرهنگی، بستر پژوهشی را برای سایر پژوهشگران مرتبط با حوزه میراث فرهنگی فراهم می‌نماید.

پیشاپیش سال نو مبارک

Scroll

ابزار دسترس پذیری