• گسترش همکاری های موزه ای بین موزه ملی ایران و موزه های برزیل  

سفیر برزیل در تهران،  در دیدار با رئیس کل موزه ملی ایران تقویت روابط فرهنگی موزه ها را مهم دانست و به ارتقای آن تاکید کرد.

رودریگو دی آزردو سانتوس، سفیر برزیل در تهران روز دوشنبه  ۵ آبان ۱۳۹۹ با جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران  دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که  در محل موزه ملی ایران برگزار شد، دو طرف بر لزوم حفظ و گسترش همکاری در زمینه های فرهنگی  و نیز تعامل و نقش‌آفرینی موزه ها  در جهت ارتقاء این مهم  تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار رودریگو دی آزردو سانتوس با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و برزیل گفت: مناسبات دو کشور از سابقه مثبت و طولانی برخوردار است و به واسطه گسترش روابط فرهنگی می توان در تعمیق آن کوشید. وی با اشاره به موفقیت نمایشگاه ایران مهد تمدن در هلند و اسپانیا و همچنین  سابقه برگزاری نمایشگاه موزه ملی ایران در برزیل،  نقش موزه ها را در تقویت دوستی کشورها بسیار موثر دانسته و گفت: برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی-فرهنگی بستر مناسبی برای ارتقای سطح روابط دو کشور بوده و از آن می توان در راستای منافع دو ملت بهره برد.

رودریگو د آزردو سانتوس در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه های موزه ای منجر به شناخت و دوستی پایدار ملت ها از یکدیگر و ایجاد تصویر جدیدی از دو طرف شده و باعث تضعیف تبلیغات منفی رسانه ها می شود. سفیر برزیل در تهران افزود: توسعه روابط فرهنگی با ایران برای برزیل از اهمیت فراوانی برخوردار است و من  در جهت  گسترش ارتباطات و همکاری‌ها کوشش و تلاش ویژه ای خواهم داشت.

جبرئیل نوکنده هم ضمن تاکید بر اهمیت  گسترش و تقویت تعاملات فرهنگی  موزه های دو کشور، برگزاری نمایشگاه های متقابل از آثار تاریخی فرهنگی  برزیل و  ایران با سابقه فرهنگی و تمدنی درخشان را مهم دانسته و از پیشنهادات سفیر برزیل استقبال کرد. رئیس کل موزه ملی ایران در این نشست گفت: تحقق برگزاری نمایشگاه های متقابل در اولویت کاری موزه  قرار داشته و موزه ملی ایران آمادگی خود را در جهت توسعه همکاری های همه جانبه میان موزه ای اعلام می کند. وی افزود در پی محدودیت های ناشی از شیوع کرونا،  گسترش فعالیت مجازی به عنوان کارکردی مضاعف در عملکرد موزه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و  برگزاری نمایشگاه‌ها و پروژه‌های مجازی مشترک را تا رفع این همه گیری پیشنهاد کرد.

Scroll

ابزار دسترس پذیری