• نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان در موزه ملی ایران گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری کودک و نوجوان با عنوان “سوار بر خیال در تاریخ سرزمینم”  پیش از ظهر پنج‌شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور علی‌رضا تابش مشاور معاون میراث‌فرهنگی و دبیر ستاد معرفی و آموزش، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران، زهرا فرمانی رییس موزه مجازی بین المللی هنر کودک، علی گلشن مدیر موزه عروسک و فرهنگ ایران و جمعی صمیمی از کودکان و نوجوانان به همراه والدینشان با به نمایش گذاشتن ۲۰۰ دستآفریده هنری درموزه ملی ایران گشایش یافت.

جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران پنج‌شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ در حاشیه گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: ۲۰۰ اثر هنری شامل تابلو نقاشی و حجم سازی برگرفته از آثار موزه ملی ایران از ۱۵۰ کودک و نوجوان هنرمند در گروه‌های سنی ۴ تا ۱۰ ساله  با مشارکت موزه بین المللی مجازی هنر کودک و موزه عروسک و فرهنگ ایران در موزه ملی به نمایش گذاشته‌شده است.

وی با بیان اینکه موضوع آثار این نمایشگاه منتخبی از آثار موزه ملی ایران است افزود: این نمایشگاه حاصل چند فعالیت کارگاه‌های آموزشی بوده و هنرمندان کودک و نوجوان پس از بازدیدهای تخصصی از موزه دست به چنین آفرینشهایی زده‌اند. در واقع آثار تولید شده حاصل یک گفتگو  و روایت‌گری میان کودک و اثر میراث فرهنگی است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را آشنایی کودکان با مفاهیم میراث فرهنگی و پیشینه هنری ایران و ایجاد انگیزه در ارتباط موزه و آشنایی با فرهنگ و هنر غنی ایران از دریچه موزه و آثارش عنوان کرد و افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه هایی و فعالیت‌های هنری ارتباط میان کودکان و نوجوانان با موزه بیشتر شده و آنها انگیزه بیشتری برای آشنایی با مواریث فرهنگی پیدا می کنند.

نوکنده درباره نحوه برگزاری این نمایشگاه در مقایسه با تجربه‌های پیشین بیان کرد: این بار در کنار نمایش آثار کودکان و نوجوانان، آثار منتخب موزه ملی ایران نیز به صورت هم‌زمان به نمایش گذاشته شده است. این اقدام فرصت منحصر بفردی است تا سایر بازدیدکنندگان نیز بتوانند اثر الهام‌بخش و آنچه از آن اقتباس شده را همزمان ببینند.

نمایشگاه “سوار بر خیال در تاریخ سرزمینم”  از ۲۸ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۸ آبان ۱۴۰۱  همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای کودکان، نوجوانان عزیز و سایر علاقمندان خواهد بود.

Scroll

ابزار دسترس پذیری